Întotdeauna când a purtat echipament ”de firmă”, naționala României a fost îmbrăcată în Adidas. Pentru prima dată, acum 45 de ani, la Mondialul mexican din ’70, când generația lui Dobrin, Dumitrache, Lucescu, Dembroschi și Dinu impresiona în ”grupa morții”. De atunci, la toate turneele finale mondiale și europene la care a participat, România a făcut-o în Adidas. Poate cel mai celebru producător de echipament sportiv din istorie, firma germană Adidas și-a încheiat colaborarea cu Federația Română de Fotbal odată cu meciul România – Feroe 1-0, din această primăvară.
De acum încolo, e cert, doar că nu s-a anunțat oficial, noul echipament ”tricolor” va purta sigla Joma. Firmă spaniolă de mâna a doua, care echipează, reprezentativele din Honduras, Nicaragua, Trinidad și Tobago, Kârgâzstan, Uzbekistan, Bangladesh, Kenya, iar din Europa, doar Bulgaria. Acestea sunt toate echipele naționale din lume cu Joma pe piept! Nici la nivel de cluburi, Joma nu e mai vizibilă. La noi, ASA 2013 Tg. Mureș, CFR Cluj, CS Universitatea Craiova și Gaz Metan Mediaș sunt cluburile din Liga I echipate de Joma.
N-avem nimic cu Joma (ce putem avea cu ei?). Sunt și ei mai la început și vor, ca toată lumea, să mănânce o pâine mai albă. Dar chiar am ajuns noi, naționala României, să renunțăm la Adidas pentru no name (în niciun sens peiorativ) Joma? Dacă se mai poate face ceva, domnilor federali, opriți această umilință! Înțeleg să renunțați la Adidas, deși e vorba aici de o tradiție de aproape jumătate de secol. Dar, atunci, semnați cu Nike sau Puma!