Jochen Rindt, singurul campion mondial post-mortem din Formula 1

Născut la Mainz, în Germania, pe 18 aprilie 1942, Karl Jochen Rindt a rămas orfan la doar 2 ani, părinții săi fiind uciși în urma unui raid aerian asupra Hamburgului, în cel de-Al Doilea Război Mondial. A fost crescut de bunicii din partea mamei, care era austriacă, la Graz, iar Rindt, care și-a păstrat cetățenia germană, a ales să reprezinte Austria în competiții.

La începutul anilor ’60, germano-austriacul domina cursele de Formula 2, însă trecerea la Formula 1 n-a fost una ușoară, în primul rând pentru că bolizii pe care îi conducea, conform presei vremii, nu se ridicau la nivelul talentului său ca pilot. Asta până în 1969, când a trecut la Lotus și a câștigat primul Grand Prix din carieră, în Statele Unite. A terminat sezonul pe locul 4 în campionat, cu 22 de puncte.

Rindt_at_1970_Dutch_Grand_Prix_(2B)În 1970, Rindt s-a ”dezmorțit” după primele două curse ale sezonului și a câștigat la Monaco. A urmat încă un abandon, iar apoi austriacul a câștigat patru curse consecutive, în Olanda, Franța, Marea Britanie și Germania, luând un avans considerabil în clasamentul piloților.

Jochen Rindt nu avea să termine campionatul, pentru că a murit cu patru curse înainte de finalul sezonului, pe 5 septembrie 1970. În timpul antrenamentelor de pe circuitul de la Monza, pentru Marele Premiu al Italiei, bolidul condus de Rindt a ieșit în decor, a trecut de bariera de protecție și s-a lovit de un stâlp. Partea frontală a monopostului a fost distrusă complet, iar pilotul a fost transportat de urgență la spital, unde medicii nu au mai avut ce să facă. Pilotul a fost înmormântat la Graz, în Austria.

Cu cinci curse câștigate (dintre cele 13 ale sezonului), Jochen Rindt mai putea fi ajuns doar de belgianul Jacky Ickx, care concura pentru Ferarri. Acesta s-a apropiat la doar 5 puncte până la finalul sezonului, însă nu a reușit să-l depășească pe pilotul decedat. Unul dintre motive este și acela că fostul coechipier și apoi înlocuitor al lui Rindt ca pilot principal la Lotus, Emerson Fittipaldi (dublu campion ulterior), a câștigat Marele Premiu al Statelor Unite, penultima cursă a sezonului, când Ickx a terminat pe locul 4.

Chiar dacă belgianul avea să câștige ultima cursă, nu mai putea aduna suficiente puncte pentru a trece în fruntea clasamentului piloților, astfel că Jochen Rindt a primit post-mortem titlul de campion mondial, distincție acceptată de văduva sa, Nina Rindt, fiica unui celebru pilot finlandez, Curt Lincoln.

Sursa foto: wikipedia.org

Vali Silaghi

Articol scris de