Viața necunoscută a sportivilor: Pierre Veyron, pilotul care a dat numele celei mai scumpe mașini din lume

Născut pe 1 octombrie 1903, Pierre Veyron a fost pasionat de mecanică și s-a înscris la universitate pentru a studia ingineria, fiind convins de un prieten, Albert Divo, să participe la curse de mașini.

Susținut financiar de afaceristul Andre Vagniez, Veryon a câștigat prima cursă în 1930, Grand Prix-ul Genevei, unde a pilotat un Bugatti 37A. A atras atenția lumii automobilistice și, în 1932, a fost angajat ca pilot de teste și inginer de Jean Bugatti, fiul lui Ettore, fondatorul companiei.

bugatti-veyron-grand-4_600x0wPierre Veyron a câștigat numeroase competiții la volanul mașinilor Bugatti, la crearea cărora participa și ca inginer, cea mai importantă reușită fiind victoria din cursa de 24 de ore de la Le Mans, în 1939.

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, Veyron s-a alăturat Rezistenței franceze și a luptat împotriva ocupației germane, fiind decorat cu Legiunea de Onoare în 1945. După război, pilotul-inginer a continuat să participe la curse, însă cu o frecvență mult mai redusă, preferând să se concentreze asupra vieții de familie și a companiei de foraje petroliere pe care o înființase.

Pierre Veyron a murit pe 2 noiembrie 1970, la 67 de ani, însă ”moștenirea” sa nu a fost uitată de Bugatti. Compania italiană, care din 1999 aparține de grupul Volkswagen, a botezat cu numele său o super-mașină lansată în 2005: Bugatti Veyron EB 16.4. Bolidul, care este în producție și azi, cu modele îmbunătățite, deține recordul de viteză pentru un automobil de serie. De asemenea, Bugatti Veyron a fost, la momentul lansării, și cea mai scumpă mașină din lume, costând 1,7 milioane de euro.

Bugatti_Veyron_wiki

Sursa foto: wikipedia.org

Vali Silaghi

Articol scris de